Reklama
  • Poniedziałek, 9 listopada 2015 (10:05)

    1. Pieprzowy. Do garnka wlej 300 ml śmietany kremówki. Dodaj 1 łyżkę utłuczonych ziaren kolorowe go pieprzu. Wlej łyżkę brandy. Przypraw sosem worcester. Gotuj 5 minut. 2. Pomidorowy z chili. Obierz i posiekaj 3 ząbki czosnku oraz 1 cebulę, usmaż je na szklisto na 1 łyżce rozgrzanej oliwy. Dodaj rozgniecione pomidory z puszki oraz posiekaną papryczkę chili. Gotuj, aż sos zacznie gęstnieć. Przypraw solą oraz odrobiną octu i cukru.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 9 listopada 2015 (10:05)

    1. Estragonowy. Zagotuj 150 ml bulionu, łyżkę octu winnego oraz 2 łyżki białego wina. Dodaj 4 łyżki posiekanego estragonu i 1/2 szkl. śmietany kremówki. Gotuj, aż sos zgęstnieje. 2. Rozmarynowy z serem- do garnka wlej 300 ml śmietany kremówki. Dodaj 10 dag startego żółtego sera. Gotuj powoli mieszając, aż ser się dobrze rozpuści i sos zacznie gęstnieć. Wtedy przypraw go suszonym rozmarynem oraz pieprzem.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Czwartek, 5 listopada 2015 (11:05)

    Składniki: 80 dag dojrzałych pomidorów, pół szklanki oliwy, 5 ząbków czosnku, 20 listków bazylii, mała cebula, 2 łyżki masła.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Środa, 28 października 2015 (13:00)

    ✔Serowy z koperkiem Zetrzyj 20 dag żółtego sera i przesyp do garnka. Dodaj 100 ml mleka oraz 10 dag twarożku śmietankowego. Podgrzewaj, aż sery się stopią i wszystkie składniki dobrze się połączą. Opłucz kilka gałązek koperku, posiekaj je i wrzuć do sosu. Całość przypraw do smaku białym pieprzem oraz ziołami prowansalskimi. ✔Borowikowy z tymiankiem Oczyść 50 dag borowików (ew. innych świeżych leśnych grzybów). Potnij je w plasterki

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Wtorek, 27 października 2015 (11:05)

    Mają znacznie mniej kalorii niż te na bazie majonezu, a są równie pyszne i aromatyczne. Świetnie nadają się do sałatek, mięs oraz kanapek. Posmakują nie tylko tym, którzy dbają o smukłą sylwetkę! Pa

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Czwartek, 15 października 2015 (13:00)

    Sos rumiany: Zrumień na łyżce masła 2 posiekane cebule. Rozmieszaj ze zrumienioną (na blasze w piekarniku) łyżką mąki. Rozprowadź szklanką zimnego bulionu, dodaj liść laurowy, ziarna ziela angielskiego. Zagotuj. Wyjmij przyprawy, sos przetrzyj. Dopraw solą i sokiem z cytryny. Wmieszaj łyżeczkę masła, zabarw karmelem (1 łyżeczka cukru, 2-3 łyżki wody). Podawaj do mięsa, kopytek. Sos szary: Pokrojoną w kostkę cebulę zrumień na 2 łyżkach masła, dodaj zrumienioną łyżkę mąki, r

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Wtorek, 6 października 2015 (11:05)

    Składniki: 2 puszki kukurydzy konserwowej, pół szklanki śmietany, sól, gałka muszkatołowa do smaku, pół łyżeczki soku z cytryny, starta skórka z cytryny, filet z kurczaka.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Środa, 30 września 2015 (13:06)

    • 4–5 czerwonych jabłek • sok z 1 cytryny • 1 liść laurowy • 1 łyżka miodu

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Piątek, 7 sierpnia 2015 (11:05)

    Składniki na 4 porcje: 30 dag ciecierzycy, 3 łyżki oleju sezamowego, 2 łyżki oliwy, 10 dag pasty sezamowej tahini, 1/2 cytryny, 2 ząbki czosnku, sól, pieprz, kumin, kolendra (ziarna), listki natki pietruszki, 4 chlebki pita

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Środa, 22 lipca 2015 (15:05)

    ✓ 4 słoiki po 300 ml • przygotowanie: 30 min • gotowanie: 120 min 1 i 1/2 kg dojrzałych pomidorów, 2 i 1/2 szklanki białego octu winnego, 1/2 szklanki rodzynek, duża cebula, ząbek czosnku, łyżka soli, 4 goździki, 1/2 łyżeczki pieprzu cayenne, 1 i 1/3 szklanki cukru pudru

    Czytaj więcej Komentarzy:0